lunes, 7 de abril de 2008

LES TIC A L’EDUCACIÓ INFANTIL: Organització i gestió de recursos TIC i programari i recursos didàctics. (Capítols 4 i 5)
L’actitud dels mestres vers les TIC ajudarà molt el claustre a implantar el projecte informàtic, ja que només amb una actitud oberta podrem valorar les possibilitats educatives que tenen les tecnologies de la informació i la comunicació, quant a preparació de material i quant a recursos educatius per fer a l’aula amb els nens i nenes. Els mestres hem de considerar les TIC una eina més per fer servir en la nostra feina diària a la classe.
L’equip directiu, el coordinador, la comissió d’informàtica i el claustre són els que han d’impulsar el projecte TIC de l’escola i portar-lo endavant.
Disposar d’una bona dotació en maquinari és molt important quan parlem de les Tic a l’escola.
En aquests moments s’hauria de poder comptar amb l’equipament que descrivim a continuació: cablatge de l’escola (des de totes les classes i sales de l’escola hi hauria d’haver connexió a la xarxa del centre i a Internet,...), aula d’ordinadors, ordinadors a l’aula, perifèrics (impressores i escàners), canó de projecció, càmera de fotos, càmera de vídeo i pantalles tàctils a la llar d’infants.
En la incorporació de les TIC a l’escola i a les aules és important poder definir quin espai i quin temps ens ocupen. Per tal de tenir una adequada distribució i organització de l’espai i el temps a les aules d’educació infantil se segueixen criteris psicològics, físics, didàctics, pedagògics i sociològics.

Personalment, m’agradaria ressaltar una sèrie d’adreces web que m’han resultat molt interessants després d’haver-les consultades totes les que al capítol 5 d’aquest llibre de lectura de LES TIC A L’EDUCACIÓ INFANTIL ens mostra.
v www.xtec.cat

v www.edu365.cat

v http://www.educalia.org

Y moltes altres també nombrades al llibre son molt interessants per a ser consultades.

Quant al tema 5 d’aquest llibre, del programari i recursos didàctics, cal anomenar que s’ha de intentar fer un llistat del programari més habitual que s’utilitza a educació infantil. Es pot començar per el processador de text, programa de dibuix, programa de presentació, “clic” i “JClic”, programes de tractament d’imatge, programes d’enregistrament de so,...
Hi ha molts més recursos educatius interessantíssims que treballen les tres àrees del currículum d’Infantil.
La clau és introduir la revolució tecnològica a les aules, crear aules d’infantil amb Tic integrades: pissarres digitals, ordinadors, equipaments audiovisuals,... i això no vol pas dir que ens oblidem de la pissarra de guix, del treball sobre el paper, de l’ús dels llibres, del joc simbòlic,... o que a partir d’ara les aules han de ser un espai macrotecnificat. Però no n’hi ha prou a tenir molts recursos tecnològics a les aules, sinó que el que cal és fer-ne un ús educatiu. És important no oblidar quin paper tenim assignat com a entitat educativa dins la societat, quins són els nostres objectius com a escola, com podem incidir i millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge que realitzen els infants,...

Aquest capítol m’ha fet reflexionar molt (per exemple sobre idees equivocades que jo tenia com que els nens petits no poden utilitzar certs programes,…) i m’ha ensenyat moltes coses noves ja que m’ha mostrat la gran utilitat que tenen la llista de programes nombrats al llibre. M’he conscienciat també de l’idea de que Les noves tecnologies ofereixen una escola més oberta.
Moltes pàgines que el llibre m’ha proporcionat tenen com a finalitat oferir recursos a altres mestres i d’aquesta manera es treballa d’una manera més solidaria i compartint tots el que pensen que pot ajudar a altres mestres.
Pensa que aquest llibre ens ha proporcionat moltes pàgines web a més de molts recursos interessants que ens ajudaran a treballar les noves tecnologies amb els nens d’Infantil ja que ens proporcionen moltes activitats adequades als nens d’aquetes edats.

No hay comentarios: