lunes, 7 de abril de 2008

REAL DECRET 1630/2006, de 29 de Desembre, per el que se estableixen les ensenyances mínimes del segon cicle de Educació Infantil.
Les Tic han de ser tractades des de l’escola no només com un recurs que s’ha de tenir en compte, sinó com una competència bàsica més que s’ha de treballar; i el desenvolupament d’aquesta competència bàsica afecta el currículum de totes les àrees dels centres educatius i la manera d’ensenyar i preparar la tasca docent.
Cada escola dons, davant d’aquestes competències bàsiques, hauria de poder repensar-les, adaptar-les i seqüenciar-les a la seva realitat educativa per tal que puguin ser realment útils i efectives, i que signifiquen de debò l’entrada dels centres educatius en aquesta societat de l’educació.
En el Reial Decret 1630/2006, de 29 de desembre, per el qual s’estableixen els ensenyaments mínims del segon cicle de Educació Infantil, s’estableixen els continguts per al segon cicle d’Educació Infantil al voltant de tres àrees curricular: Coneixement d'un mateix i autonomia personal, Coneixement de l'entorn i Comunicació i representació.
Les tres àrees deuen treballar-se de manera conjunta e integrada.
Quant a l’àrea de comunicació i representació, cal dir que pretén també millorar les relacions entre el xiquet i el medi.
El llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i la comunicació presents en la vida infantil, requereixen un tractament educatiu que, a partir del us apropiat, inicie als xiquets i a les xiquetes en la comprensió dels missatges audiovisuals i en la seua utilització adequada.
Cal nombrar dels continguts d’aquesta àrea el bloc dos que fa referència al llenguatge audiovisual i tecnologies de la informació i la comunicació. Ací es parla de la iniciació en el us d’instruments tecnològics com l’ordinador, càmera o reproductors de so e imatge, com a elements de comunicació. També del apropament a produccions audiovisuals com pel·lícules, dibuixos animats o videojocs i la valoració crítica dels seus continguts i de la seua estètica. Distinció progressiva entre la realitat i la representació audiovisual i la toma progressiva de consciencia de la necessitat d’un us moderat dels mitjos audiovisuals i de les tecnologies de la informació i la comunicació.
Personalment estic en total acord amb la idea de desenvolupar habilitats comunicatives en diferents llenguatges i formes d’expressió com a un dels objectius que cal desenvolupar en l’educació Infantil ja que la primordial finalitat de l’educació Infantil es la de contribuir al desenvolupament físic, afectiu, social e intel·lectual dels nens i de les nenes. Però també pensa que en el decret, la informació que se’ns aporta no es del tot completa a més, quant al llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i la comunicació, crec que ens poden aportar molts més recursos que els nombrats al Decret.

No hay comentarios: