Les Tic han de ser tractades des de l’escola no només com un recurs que s’ha de tenir en compte, sinó com una competència bàsica més que s’ha de treballar; i el desenvolupament d’aquesta competència bàsica afecta el currículum de totes les àrees dels centres educatius i la manera d’ensenyar i preparar la tasca docent.
Cada escola dons, davant d’aquestes competències bàsiques, hauria de poder repensar-les, adaptar-les i seqüenciar-les a la seva realitat educativa per tal que puguin ser realment útils i efectives, i que signifiquen de debò l’entrada dels centres educatius en aquesta societat de l’educació.
En el Reial Decret 1630/2006, de 29 de desembre, per el qual s’estableixen els ensenyaments mínims del segon cicle de Educació Infantil, s’estableixen els continguts per al segon cicle d’Educació Infantil al voltant de tres àrees curricular: Coneixement d'un mateix i autonomia personal, Coneixement de l'entorn i Comunicació i representació.
Les tres àrees deuen treballar-se de manera conjunta e integrada.
Quant a l’àrea de comunicació i representació, cal dir que pretén també millorar les relacions entre el xiquet i el medi.
El llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i la comunicació presents en la vida infantil, requereixen un tractament educatiu que, a partir del us apropiat, inicie als xiquets i a les xiquetes en la comprensió dels missatges audiovisuals i en la seua utilització adequada.
Cal nombrar dels continguts d’aquesta àrea el bloc dos que fa referència al llenguatge audiovisual i tecnologies de la informació i la comunicació. Ací es parla de la iniciació en el us d’instruments tecnològics com l’ordinador, càmera o reproductors de so e imatge, com a elements de comunicació. També del apropament a produccions audiovisuals com pel·lícules, dibuixos animats o videojocs i la valoració crítica dels seus continguts i de la seua estètica. Distinció progressiva entre la realitat i la representació audiovisual i la toma progressiva de consciencia de la necessitat d’un us moderat dels mitjos audiovisuals i de les tecnologies de la informació i la comunicació.
Personalment estic en total acord amb la idea de desenvolupar habilitats comunicatives en diferents llenguatges i formes d’expressió com a un dels objectius que cal desenvolupar en l’educació Infantil ja que la primordial finalitat de l’educació Infantil es la de contribuir al desenvolupament físic, afectiu, social e intel·lectual dels nens i de les nenes. Però també pensa que en el decret, la informació que se’ns aporta no es del tot completa a més, quant al llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i la comunicació, crec que ens poden aportar molts més recursos que els nombrats al Decret.
No hay comentarios:
Publicar un comentario